Redescoperă, remodelează, reutilizează !

 
Municipiul București, București
Mihăilești, Giurgiu

Activitatea a fost gândită în detaliu de către toți cei 4 parteneri: Prof. Laura Denisa Ion a asigurat două activități de ice-breaking, la care au participat cadrele didactice, elevii și conducerea școlii gazdă, punctând apoi pe scurt obiectivele urmărite în cadrul activității comune. Astfel, elevii au fost capabili să înțeleagă: ce înseamnă abilitățile de viață, lucrul în echipă, dezvoltarea durabilă, reciclarea creativă. Pentru a înțelege im [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități practice   Gândire critică  

Metode folosite: Analiza ciclului de viață   Supa de pietre - poveste cu tâlc  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitatea a fost gândită în detaliu de către toți cei 4 parteneri: Prof. Laura Denisa Ion a asigurat două activități de ice-breaking, la care au participat cadrele didactice, elevii și conducerea școlii gazdă, punctând apoi pe scurt obiectivele urmărite în cadrul activității comune. Astfel, elevii au fost capabili să înțeleagă: ce înseamnă abilitățile de viață, lucrul în echipă, dezvoltarea durabilă, reciclarea creativă. Pentru a înțelege importanța lucrului în echipă s-a folosit metoda ”Supa de pietre”, elevii fiind angajați într-o discuție pe această temă, după ce au urmărit povestea cu tâlc prezentată în PPT.

Prof. Ioana Mădălina Mârșanu a dezvoltat conceptul de dezvoltare durabilă prin metoda ”Analiza ciclului de viață”. Astfel, urmărind “Povestea tricoului”, elevii au reușit să tragă propriile concluzii cu privire la importanța educației pentru dezvoltăre durabilă, înțelegând că reciclarea creativă poate fi una dintre soluții.

Prof. Camelia Badea a diseminat un reportaj care demonstrează că inițiativa noastră a izvorât dintr-o adâncă preocupare față de semeni și modul în care viața acestora este influențată de proasta gestionare a resurselor. În calitate de gazdă, dumneaei s-a ocupat de asigurarea unui protocol care să respecte principiile dezvoltării durabile: fructele-produse locale, cornulețele-făcute în casă chiar de dumneaei, apa plată a fost turnată în carafă, săpunul pus la dispoziție-tot homemade.

Dna profesoară Neacșu Mariana a prezentat scopul activității comune: realizarea unor colaje cu materialele reciclabile aduse de fiecare elev. Au urmat prezentarea tuturor proiectelor la finalul activității, feedback-ul obținut prin completarea chestionarelor și acordarea diplomelor de merit tuturor elevilor participanți la atelier.

Școala organizatoare și-a asumat răspunderea de a amenaja o expoziție cu produsele obținute, pentru o mai mare vizibilitate a activității. Am încercat să fim consecvenți în aplicarea principiilor dezvoltării durabile-am decis ca deplasarea la școala gazdă să se facă cu transportul în comun-o adevărată experiență pentru elevii care s-au deplasat din Mihăilești, Giurgiu, întrucât unii nu au folosit niciodată mijloacele de transport în comun, în afara microbuzelor școlare.

Ne-a uimit implicarea de care au dat dovadă cei 16 elevi (14-16 ani, câte 4 selectați din fiecare școala), care s-au adaptat și s-au mobilizat exemplar. Peste 90% dintre elevii participanți își doresc repetarea acestor activități comune. Am găsit sprijin necondiționat în rândul comunităților școlare din care provenim, în rândul părinților care au fost de acord cu participarea elevilor la activități în timpul lor liber și au suportat costurile transportului. Orice alte cheltuieli rezultate s-au împărțit echitabil între cei 4 inițiatori de proiect, astfel că sumele au fost mai mult decât rezonabile în raport cu calitatea produselor.

Am găsit spirijin în rândul ONG-urilor: Asociația REPER21 ne-a sprijinit pe tot parcursul demersului nostru și a participat la evenimentul final; Reciclare creativă ne-a pus la dispoziție informații despre reciclarea creativă; Asociația ROI, prin Luiza Ștefan, invitatul nostru special, a oferit susținerie pe toată durata proiectului.

Ne dorim ca prin exemplul personal și consecvență să reușim să producem scânteia care va aduce schimbarea în sensul dorit: dezvoltarea durabilă și, de ce nu, modificarea sistemului actual de valori, printr-o mai vizibilă manifestare a responsabilității, a simțului civic, pentru a putea observa cum, progresiv, schimbul non-monetar ia locul consumerismului exagerat, iar modestia asumată devine normă socială.



Imprimă

CAMELIA LUMINITA BADEA

Scoala Gimnaziala "Sfintii Constantin si Elena" Municipiul București, București

IOANA MADALINA MIRSANU

Colegiul Tehnic Mircea cel Batran Municipiul București, București

Laura Denisa Ion

Liceul Tehnologic ”Tiu Dumitrescu” Mihăilești, Giurgiu

MARIANA NEACȘU

Liceul Tehnologic Electronica Industriala Municipiul București, București