Studiu de caz cu pălării gânditoare și grupe itinerante (metoda valsului)

Se va aplica în a doua activitate din seria ”Educație sexuală”, la clasa a VIII-a, penru un grup de 12 elevi. Cazul pe care îl propun pentru problematizare este perechea din poezia ”Izvorul nopții” de Lucian Blaga pe care au studiat-o deja. Întrebarea comună pentru cele 6 perspective este: Ce vor face a doua zi?

Pălăria albă: Cum se numesc? Ce vârstă au? Ce ocupație au? Unde locuiesc? Ce venit au? Inventariază gesturile posibile între ei.

Pălăria galbenă: De ce e bine că sunt împreună? Ce sentimente pozitive au? Ce probleme rezolvă? Ce planuri au? Care e direcția optimistă spre care se îndreaptă relația lor? Cum se manifestă iubirea lor?

Pălăria neagră: De ce nu e bine că sunt împreună? Ce zice lumea de ei? Ce gânduri au, de fapt? Ce obstacole vor întâmpina? Ce riscă dacă se iubesc? Ce rele li se pot întâmpla? Ce se va alege de relația lor? Cum se manifestă iubirea lor?

Pălăria roșie: Eu sunt el/ea. Cum mă simt? Ce aștept de la el/ea? Cum cred că va fi viitorul nostru? Ce aș vrea să se întâmple între noi?

Pălăria verde: Ce variante au cei doi? De ce sunt acolo împreună? Cum sunt prietenii lor? Cum sunt părinții lor? Cum e viitorul lor?

Pălăria albastră: Care sunt problemele identificate și care sunt soluțiile pentru acestea?
 
Pentru că nu pot realiza 6 grupe, vom face grupe itinerante (3 elevi) care se vor opri 6 minute la fiecare pălărie. 
În urma prezentării tuturor răspunsurilor, stabilim ce vor face ei a doua zi.