Plantezi, natura regenerezi!

 
Sadova, Dolj

Activitatea "Plantezi,natura regenerezi!" din cadrul proiectului VISEZ LA"ACASA IN NATURA!" s-a desfasurat la Scoala Gimnaziala Sadova din comuna Sadova,judetul Dolj in luna aprilie 2019( luna padurii).Adresata elevilor, cadrelor didactice din scoala si nu in ultimul rand comunitatii locale, activitatea a reprezentat un "prim semnal de alarma ", asupra problemelor actuale de mediu din comunitate si nu numai, cu scopul intelegerii si dobandirii unui stil de viata care sa ofere [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități practice   Gândire prospectivă  

Metode folosite: Conversația euristică   Debate (Dezbaterea)  

Activitatea recentă

28 iulie 2019

Profesor utilizator

Plantezi, natura regenerezi!

Activitatea "Plantezi,natura regenerezi!" din cadrul proiectului VISEZ LA"ACASA IN NATURA!" s-a desfasurat la Scoala Gimnaziala Sadova din comuna Sadova,judetul Dolj in luna aprilie 2019( luna padurii).Adresata elevilor, cadrelor didactice din scoala[...]

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitatea "Plantezi,natura regenerezi!" din cadrul proiectului VISEZ LA"ACASA IN NATURA!" s-a desfasurat la Scoala Gimnaziala Sadova din comuna Sadova,judetul Dolj in luna aprilie 2019( luna padurii).

Adresata elevilor, cadrelor didactice din scoala si nu in ultimul rand comunitatii locale, activitatea a reprezentat un "prim semnal de alarma ", asupra problemelor actuale de mediu din comunitate si nu numai, cu scopul intelegerii si dobandirii unui stil de viata care sa ofere sansa unui viitor durabil generatiilor viitoare.

Obiectivele urmarite :

-Dezvoltarea gandirii prospective atat la elevi cat si la cadrele didactice implicate in proiect;

-Dobandirea de noi cunostinte despre rolul plantelor in natura;

-Imbunatatirea abilitatilor de comunicare si cooperare in cadrul activitatilor de grup

-Formarea de deprinderi ecologice :conservare si protectie a mediului natural

Proiectul vine in intampinarea nevoilor elevilor de a constientiza importanta relatiilor existente intre plante-animale -om care asigura existenta vietii pe Terra.

Activitatea se desfasoara in doua etape:

- Se vizioneaza o scurta prezentare power point " Rolul plantelor in natura".Elevii formeaza echipe de cate doi si pe baza cunostintelor dobandite sunt rugati sa completeze pe fise de lucru , care contin imaginea unor plante (ex. paduri, plante medicinale, plante furajere)diferite roluri ale acestora.

La final fiecare echipa prezinta succint rolurile descoperite.Printr-o scurta dezbatere sunt identificate probleme viitoare care pot surveni datorita distrugerii mediului natural (Se pot adresa intrebari de genul: Ce efecte poate avea defrisarea padurilor,pornind de la rolurile pe care le-ati precizat anterior? etc) Toate echipele participante sunt premiate.

- Insotiti de profesori, elevii amenajeaza gradina scolii, planteaza pomi, flori isi asuma responsabilitatea ingrijirii lor pe toata durata proiectului.

Cu sensibilitatea care-i caracterizeaza, elevii pot deveni usor prieteni ai naturii ,pot sa o inteleaga, sa-i aprecieze frumusetea sa-i cunoasca componentele si particularitatile sa se apropie de ea si sa o protejeze.

Deprinderile formate in copilarie se pastreaza,in mare parte, pe tot parcursul vietii.Inca de mici copiii trebuie sa-si formeze atitudini responsabile fata de mediul in care traiesc , astfel ei vor ajuta la mentinerea echilibrului natural in interiorul comunitatii oferind in acelasi timp un exemplu de buna practica si viziune spre un viitor durabil.




Imprimă