Caruselul anotimpurilor

 
Vaslui, Vaslui

Activitatea "Caruselul anotimpurilor" face parte din terapia complexa si integrata, modulul stimulare cognitiva pentru elevi cu deficiente mintale severe, clasa a VI-a si e preluata din volumul Terapie educationala complexa si integrata, coordonata stiintific de prof. Mircea Vlad, ed. Spiru Haret, Iasi, 2007.Scopul activitatii : operarea cu elemente ale realitatii inconjuratoare prin operatii concrete si/ sau logice. Materialele didactice folosite de mine au fost din portofol [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare   Interrelaționare  

Metode folosite: Jocul didactic   Problematizarea  

Activitatea recentă

30 iulie 2019

Profesor-Educator

Caruselul anotimpurilor

Activitatea "Caruselul anotimpurilor" face parte din terapia complexa si integrata, modulul stimulare cognitiva pentru elevi cu deficiente mintale severe, clasa a VI-a si e preluata din volumul Terapie educationala complexa si integrata, coordonata s[...]

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitatea "Caruselul anotimpurilor" face parte din terapia complexa si integrata, modulul stimulare cognitiva pentru elevi cu deficiente mintale severe, clasa a VI-a si e preluata din volumul Terapie educationala complexa si integrata, coordonata stiintific de prof. Mircea Vlad, ed. Spiru Haret, Iasi, 2007.

Scopul activitatii : operarea cu elemente ale realitatii inconjuratoare prin operatii concrete si/ sau logice. Materialele didactice folosite de mine au fost din portofoliile elevilor, produsele activitatii lor.

Obiective: sa asocieze obiectul cu anotimpul corespunzator; sa mentioneze obiceiuri, elemente caracteristice fiecarui anotimp; sa ramana implicati in activitate cu entuziasm.

Beneficiarii au fost elevii clasei a VI-a , deficiente mintale severe , 5 elevi la numar plus profesorul educator.

Activitatea incepe cu explicarea regulilor unui nou joc pe care nu il mai facusem la clasa, elevii se arata foarte entuziasmati. Pentru ca elevii sa poate intelege caruselul, captarea atentiei am realizat-o printr-un video din balci, gasit pe youtube la adresa de mai jos. Dupa ce elevii inteleg ce e un carusel, explic regulile jocului.

            Caruselul anotimpurilor presupune un minim de 6 participanti. Sau chiar mai multi, cand vine vorba de clase numeroase, adica echipele anotimpurilor. Patru elevi vor reprezenta cate un anotimp, pozitionati in mijlocul clasei, si se vor invarti in sensul acelor de ceasornic (ca intr-un carusel). La comanda "Porneste caruselul anotimpurilor!",  automat pornesc si muzica ( la inceput poate fi lenta, apoi pe masura ce elevii intra in atmosfera jocului, poate deveni ritmata, si iar lenta) elevii incep sa se miste in sensul acelor de ceasornic. La comanda "Stop!", caruselul se opreste, iar al cincilea elev care va avea in mana un obiect/ fisa/ produs al activitatii reprezentand un anotimp la alegere va trebui sa intre in carusel si sa ghiceasca pe care elev il va pune temporar pe tusa. 

Eu, spre exemplu, am folosit pentru anotimpul de toamna diverse picturi ale elevilor cu frunze de toamna, sau colaje, quilling; pentru iarna am avut o multitudine de Mosi Craciuni desenati, pictati, colorati s.a.; pentru primavara martisoare realizate de elevi; pentru vara a trebuit sa improvizez : mingile din clasa, creta- desene pe asfalt, nisip-vacanta orice ei puteau asocia doar cu anotimpul de vara. 

Musai inainte de inceperea Caruselului sa se aloce suficient timp pentru analiza fiecarei lucrari, produs de activitate, si "citita" plansa. Astfel, se reactualizeaza cunostintele privind anotimpurile si ce elemente sunt caracteristice lor.

In incheierea activitatii am lasat fiecare elev sa aleaga spre auditie -1 minut fiecare- o melodie preferata. Elevii mei prefera melodiile Corinei Chiriac, in special "Ce mica-i vacanta mare" si "Inima ta"

Rezultatele nu au intarziat sa apara dupa incheierea activitatii. In primul  rand, dinamica grupului s-a schimbat , toti pentru unul si unul pentru toti. In al doilea rand, s-au cristalizat cunostintele privind anotimpurile. In al treilea si cel mai important rezultat nescontat dar asteptat a fost ca toti elevii au dorit sa participe si mi-au exprimat la sfarsitul activitatii dorinta de a mai face activitatea asta, cu ceva in plus: sa aleaga si ei melodiile Caruselului.



Imprimă

Laura Spiridon

C.S.E.I. "Elisabeta Polihroniade" Vaslui, Vaslui