Bate ritmul

 
Vaslui, Vaslui

Scopul activității "Bate ritmul" e executarea unor mișcări ritmice pe fond muzical.Resursele necesare sunt:-materiale CD cu muzică potrivită pentru această activitate-umane clasa de elevi. Indiferent de numărul de elevi, activitatea se poate susține. În cazul claselor numeroase, se pot forma grupuri și chiar organiza un concurs cu premii (recompensele pot fi secundare, în special responsabilitățile suplimentare acordate câștigătorilor pot fi prezentate drept [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități cognitive   Comunicare   Interrelaționare  

Metode folosite: Animație socio-educativă  

Activitatea recentă

22 septembrie 2019

Profesor-Educator

Bate ritmul

Scopul activității "Bate ritmul" e executarea unor mișcări ritmice pe fond muzical.Resursele necesare sunt:-materiale CD cu muzică potrivită pentru această activitate-umane clasa de elevi. Indiferent de numărul de elevi, activitatea se poate [...]

 

Nu mai exista înregistrări.

Scopul activității "Bate ritmul" e executarea unor mișcări ritmice pe fond muzical.

Resursele necesare sunt:

-materiale CD cu muzică potrivită pentru această activitate

-umane clasa de elevi. Indiferent de numărul de elevi, activitatea se poate susține. În cazul claselor numeroase, se pot forma grupuri și chiar organiza un concurs cu premii (recompensele pot fi secundare, în special responsabilitățile suplimentare acordate câștigătorilor pot fi prezentate drept forme de valorizare cu un deosebit impact pozitiv asupra elevilor).

Captarea atenției se realizează cu un cântecel cu mișcare, elevii mei preferă videoclipurile celor de la Gașca Zurli. Elevii sunt încurajați să se ridice din bănci, să se exprime liber prin muzică și mișcare.

Când anunțăm tema și obiectivele, prezint totul ca pe ceva nou și atractiv, menționând că nimeni nu poate greși, că orice vor face în activitatea asta va fi bine. Participarea e opțională, dar știu că toți vor dori. Mai ales că nu va fi menționată concret în ce va consta activitatea, doar că vor fi multe surprize plăcute și că ei vor trebui să imite mișcările mele.

Ca introducere în activitate, pregătesc câteva enunțuri scurte despre fiecare elev în parte, fără a menționa numele. Elevul respectiv va trebui să bată din palme când se va recunoaște în descriere. De preferat să fie spuse doar trăsăturile pozitive și calitățile elevului. Exemple:

-Ei îi place să coloreze, nu citește încă literele, dar poeziile le ține minte ani la rând.

-E bun la matematică, știe să scrie și să citească, dar nu îi place româna. Ar mânca toată ziua, e un mâncăcios.

-Iubește să mănânce fasole. Desenează case și spitale foarte frumoase, nu vorbește mult.

-E frumoasă și gătită, uneori machiată. Plânge deseori, dar cel mai adesea râde.

-Poartă coronițe, scrie mare și frumos, pictează și colorează frumos, dar nu prea le termină. 

După ce fiecare elev se identifică și bate din palme, îi invit să facă același lucru, menționând că doar lucrurile frumoase despre colegii lor pot fi spuse în jocul acesta, și că au libertate să spună despre toate persoanele prezente în sală, inclusiv profesorul, fără a menționa numele sau lucruri prea generale, doar trăsături specifice. 

După acest joculeț de introducere în activitate încep jocul "Fă ca mine!". Cu palma bat pe catedră un ritm de maxim trei bătăi, urmând ca fiecare elev, pe rând, să îl exemplifice cu palma lui pe bancă. Și după ce toți exemplifică bătaia, repet bătaia urmând ca toți elevii sincron să exemplifice. Bătaia ritmul poate crește în dificultate în funcție de capacitățile și aptitudinile elevilor. Jocul poate dura chiar și două ore de curs, sau poate fi făcut în captarea atenției altor activități, pentru a-i atrage chiar și pe cei mai leneși elevi.

Pentru retenție și transfer realizez un joc muzical după melodia "Cine este bravo?" de la Gașca Zurli. Elevii se ridică din bănci și dansăm cu toții, laudându-le participarea și cântându-le bravo.

Rezultatul principal este că elevii interrelaționează, coeziunea grupului clasei de elevi devine mai pregnantă, elevii se distrează învățând,  elevii se valorizează reciproc, schema laterală, psihomotricitatea, dezvoltarea mișcărilor coordonate și a comunicării, dar și cogniția sunt dezvoltate și întărite pozitiv. 



Imprimă

Laura Spiridon

C.S.E.I. "Elisabeta Polihroniade" Vaslui, Vaslui