Pot, nu pot

Activitate: Elevii sunt invitați să se gândească la 2 caracteristici ale lor (ceva ce pot/știu și ceva ce nu pot/nu știu) și să se prezinte prin împărtășirea acestor 2 caracteristici. De exemplu: ”Sunt George. Pot să alerg repede dar nu sunt atât de bun la fizică.” În timpul exercițiului, elevii sunt încurajați să aibă încredere și li se amintește că toți sunt mai buni la câte ceva decât alții.
Alternativă: dacă există riscul să dureze mult și elevii să își piardă atenția, pot să scrie pe o foaie cele 2 caracteristici și doar elevii care vor spun grupului ce au scris.

Reflecție: Discutați, împreună cu toată clasa: Ce a fost mai simplu de spus? Propoziția cu ”pot/știu” sau cea cu ”nu pot/nu știu”? Ai încredere în ce știi? Recunoști ușor ce nu știi? Cum ai putea ajunge să ai mai multă încredere în tine? Ce ai putea face pentru a deveni mai bun(ă) la ce nu știi?
Întrebările vor fi orientate către soluții concrete prin care elevii pot să învețe și să se perfecționeze (fie că este vorba de o materie școlară, un sport sau un hobby).