Flashmob

Un flashmob este o adunare de oameni, într-un loc public, participanții realizând o acțiune neobișnuită pentru o perioadă scurtă de timp (de obicei câteva secunde/ minute), după care grupul se răspândește ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Flashmob-ul e o “prezentare” pentru spectatori accidentali, cu scopul de a trezi sentimente de interes. Flashmob-ul este o acțiune de masă, o modalitate de a te exprima și de a transmite un mesaj către societate, un mesaj care, poate, altfel un ar fi ajuns la grupul țintă și/ sau la publicul larg. Un flashmob este. Mai presus de toate un instrument social.

Obiective de învățare
Persoanele care participă la un flashmob își dezvoltă spiritul de echipă, spontaneitatea, seriozitatea, capacitățile de planificare. Și mai presus de toate fac conștientizare la nivel de comunitate asupra unui anumit aspect.

Rezultatele/impactul metodei
Motivele pentru care oamenii vin la un flashmob sunt diverse, printre acestea putându-se enumara distracția, dorința de se simții independenți de stereotipuri de comportament, pentru a testa capacitățile proprii în efectuarea de acțiuni spontane în locuri publice, pentru a avea senzația de apartenență la o acțiune comună, de a experimenta noi senzații emoționale.
Aceasta metodă este folosită de mulți oameni în toate colțurile lumii înca din anul 2003 pentru a aduce conștinentizare la nivel de comunitate locală, națională și internațională. Nu s-a realizat încă o statistică vis a vis de numărul persoanelor implicate în astfel de activități, însă, având în vedere popularitatea crescută a acestei metode se poate vorbi de un număr de sute de mii de oameni care au fost implicați cel puțin o dată într-un flashmob. Cel mai mare flashmob înregistrat a fost realizat în New York în anul 2006 și a adunat 5000 de participanți.