Teatru de Umbre

Deși este perceput ca o formă de teatru alternativ, teatrul de umbre este puternic înrădăcinat în istoria culturală. A apărut în India, a călătorit apoi în China ca spectacol iar acum îl folosim în toată lumea pentru importanța sa pedagogică. În teatru de umbre participanții pot face piese de teatru folosindu-și propriul corp sau decupaje specifice. Teatru de umbre poate fi atât mut (sub forma de mimă) cât și cu cuvinte, ca într-o piesă de teatru clasic. În combinația umbre și creație de povești teatru de umbre devine o metodă puternică prin impactul său asupra celui care îl practică dar și asupra spectatorului.

Obiective de învățare

Participanții învață să fie parte dintr-o echipă;
Dezvoltarea limbajului și a capacității de exprimare orală;
Participanții au ocazia de a inventa prin tehnici propuse sau prin propiile tehnici diferite scenarii/ povești. Se poate utiliza atât scenariul planificat cât și improvizația.

Rezultatele/impactul metodei

Metoda are/ poate avea un impact atât la nivelul celor care o experimentează cât și asupra persoanelor din comunitate. Participanții vor învăța să își exprime sentimentele și emoțiile, vor învăța să recunoască și își exprime corporalitatea ceea ce conduce la o cunoaștere mai bună de sine. Pe lângă dezvoltarea creativității se dezvoltă și memoria, atenția și capacitatea de concentrare. În teatru de umbre se dezvoltă în mare măsura dexteritatea și motricitatea fină.
Persoanele din comunitate își pot vedea exprimate aspecte ale diferitelor domenii ale vieții prin piesele realizate.