Teatru Labirint

Pentru a putea fi înțeles pe deplin, teatrul labirint trebuie experimentat, trăit, simțit. Este o metodă performativă și participativă, care presupune implicarea directă a spectatorului în experiența propusă, prin parcurgerea unui traseu alcătuit dintr-o succesiune de momente dezvoltate, în general, pe o anumită temă. Se pot distinge două categorii de actori: participanții (spectatorii) și constructorii de labirint. Constructorii sunt cei care stabilesc structura călătoriei: traseul și momentele care urmează a fi experimentate, dar participanții – trecând de la un constructor de labirint la altul – sunt cei care o resimt și o personalizează: se creează simultan un labirint interior, al trăirilor, al sentimentelor, al amintirilor; este o călătorie înapoi spre tine însuți.

Obiective de învățare
Creșterea nivelului de conștientizare asupra propriei persoane și a potențialului creativ;
Dezvoltarea spiritului de echipă;
Încurajarea folosirii resurselor proprii.

Rezultatele/impactul metodei
Impactul depinde de scopul labirintului, de grupul care construiește labirintul și de grupul căruia îi este destinat. Sunt totuși elemente care rămân constante: 1. Se creează o echipă, care pornește de la individ și ajunge la un suflu comun. 2. Se dezvoltă creativitatea, comunicarea și toleranța. 3. Se realizează un circuit efemer care capacitează energii și atinge spectatorii și comunitatea. 4. Se transmite un mesaj sau o realitate într-un mod individual (elemente didactice, resurse turistice, mesaje ce susțin campanii, evenimente, terapie de grup și de comunitate, s.a.m.d).
Acest proces interactiv produce o schimbare în modul de reprezentare a realității și de percepție a propriei persoane, conducând la o nouă conștientizare a acesteia.