11 ianuarie 2021 | Știri
Reduc, reutilizez, reciclez
De Marian ANCUTA
O tonă de hârtie reciclată reprezintă o economie de 64% în consumul de energie, o reducere cu 58% a consumului de apă și diminuarea cu 27 kilograme a agenților poluanți din aer. Cel mai bun lucru pe care îl putem face este să reducem mai întâi consumul, apoi să reutilizăm produsele cât mai mult posibil și, în al treilea rând, să utilizăm produse care sunt fabricate 100% din fibre alternative reciclate și [...]
8 ianuarie 2021 | Știri
Incluziune la școală
De Marian ANCUTA
”Educaţia incluzivă se referă la eliminarea tuturor barierelor din calea educaţiei şi a asigura participarea celor vulnerabili din punct de vedere al excluziunii şi marginalizării” (UNESCO, 2000) Există numeroase comunități școlare cu elevi aparținând unor etnii diferite, elevi din clase sociale diferite, elevi cu părinți plecați în alte țări care sunt crescuți de bunici sau de alte rude, elevi din familii monoparentale, [...]
8 ianuarie 2021 | Știri
Igienă personală
De Marian ANCUTA
Igiena mâinilor, igiena corporală, igiena dentară sunt abilități de viață esențiale în viața unui copil, dar și în viața adulților. Conștienți fiind de accesul redus la apă curentă al unor copii din comunități sau familii dezavantajate, rolul școlii de a transmite aceste deprinderi este crucial. Dacă fiecare persoană s-ar spăla mai des pe mâini, ar putea fi prevenite aproximativ un milion de decese la nivel global. Igi [...]
7 ianuarie 2021 | Știri
Excursii educaționale
De Marian ANCUTA
Pe lângă punctele turistice vizitate,o excursie școlară este pentru unii copii, primul lor contact cu un alt oraș, un alt mediu sau chiar prima ocazie de a călători cu un mijloc de transport în comun cum ar fi trenul sau tramvaiul, autocarul sau metroul. Evenimentele în care elevii, împreună cu profesorii lor, au posibilitatea să facă excursii tematice sau activități în aer liber înafara școlii sau & [...]
6 ianuarie 2021 | Știri
Clase în aer liber
De Marian ANCUTA
Scaune, mese, pături, perne și bănci în curtea școlii. Clase în aer liber pline de elevi care se bucură de orele propuse de cadrele didactice de fiecare dată cînd vremea le permite – cât de reală sau realizabilă ar fi o asemenea imagine? Odată cu apariția pandemiei COVID-19 și odată cu riscurile la care suntem supuși în spațiile închise, au fost multe voci din domeniul educației (cadre didactice, directori, [...]