Primul mesaj de interes public pentru dreptul la educatie incluziva al copiilor cu dizabilitati publicat in Codul Audiovizualului ca urmare a demersurilor CEDCD

Postat la 4 iulie 2019 de Alexandru Gabor în categoria Știri







Primul mesaj de interes public pentru dreptul la educatie incluziva al copiilor cu dizabilitati publicat in Codul Audiovizualului ca urmare a demersurilor CEDCD


 Pentru prima dată în România, în urma demersurilor Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), a fost introdus în Codul Național al Audiovizualului un mesaj de interes public, care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități:

 

”Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală”

 

Mesajul de interes public a fost introdus în Codul Audiovizualului la propunerea CEDCD și în urma demersurilor susținute realizate de președintele organizației, doamna Maria Mădălina Turza. Acesta a fost inițial aprobat în unanimitate de membrii Consiliului CNA la începutul anului 2019, iar la data de 25 iunie 2019 a fost publicat în Monitorul Oficial Nr. 517, Partea I, respectiv Decizia CNA nr. 220/2011 forma actualizată, Art. 120, Alin (2), Lit. j).

 

Pe cale de consecință, conform prevederilor legale în vigoare, mesajul nostru va fi difuzat de către toate posturile Radio și TV din țară în regim de campanie de interes public.

 

Duminică, 14 iulie 2019, PROTV a demarat deja implementarea Deciziei CNA și a început difuzarea mesajului nostru.

 

”Cred sincer că acesta este un moment istoric, deoarece legitimăm și punem pe agenda publică dreptul fundamental al copiilor cu dizabilități la educație incluzivă. Era absolut necesar un astfel de mesaj proactiv, deși dreptul exista prin lege, deoarece societatea românească poartă încă urmele adânci ale prejudecăților adânc înrădăcinate, care ridică bariere de netrecut în calea accesului la educație pentru copiii noștri. Este imperios necesar ca noi toți să înțelegem faptul că acești copii au dreptul să învețe în orice școală, alături de copiii tipici. Iar atunci când prejudecata sau teama ne împing să reacționăm negativ, să ne gândim serios că încălcăm un drept instituit prin lege. Este adevărat că sistemul românesc de educație mai are pași importanți de reformă structurală de făcut pentru a asigura incluziunea, însă noi avem obligația morală și legală să sprijinim acest proces, nu să ridicăm bariere suplimentare. NU copiii cu dizabilități sunt problema, ci sistemul nepregătit suficient să-i acomodeze ”, declară Maria Mădălina TURZA, președinte CEDCD.

 

Salutăm, pe această cale încă o dată, decizia CNA și ne exprimăm speranța că în cel mai scurt timp actorii media naționali și locali vor da curs acestei Decizii.

 

Sursa:  Comunicat Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Prof21 si te vom tine la curent cu evenimentele importante.